vineri, 8 aprilie 2011

Om sărac, om sărac...

  Om sărac, om sărac mi-ai furat pâinea din sac, şi dau vina şi dau vina pe cumătra mea vecina - şi îndreptam degetul spre cine credeam noi că a tras biletul cu "om sărac". Acesta era un joc din vremea copilariei mele de pe meleagurile Aradului.
  Pe atunci nu ştiam noi foarte bine ce înseamnă sărăcia, responsabilităţile şi truda părinţilor dar sărăcia este o realitate din viaţa de zi cu zi. Când eşti sărac ispita de a fura este destul de pronunţată dar există provocarea de a rămâne în sărăcie un om cinstit şi mulţumit. Provocarea acestui articol este de a privi fiecare în frigiderul nostru, în portmoneul nostru, în şifonierul nostru, în pantofarul nostru, în "garajul" nostru (dacă le avem! :) ) si de a ne evalua dorinţele, nevoile şi binecuvântările primite din mâna lui Dumnezeu. Comparaţia cu alţii este păgubitoare însă există totuşi o sărăcie justificată (bolnavi, văduve, etc). Scriptura admite în multe cazuri faptul că există oameni săraci dar de asemenea sunt menţionate şi scopurile pentru care este îngăduită sărăcia de către Dumnezeu. 
  Vă invit să intrăm în "pădurea bibliotecă" şi să ne stoarcem mintea în a descoperi câteva scopuri pentru care este îngăduită sărăcia. Dacă evităm o asemenea provocare în continuare vom fi expuşi la a da vina pe alţii mai bogaţi sau mai săraci, vom fi ispitiţi chiar să ne "recuperăm" ceea ce nu am pierdut niciodată. Dacă însă vom descoperi beneficiile sărăciei, nu ne vom complace în ea ci vom fi mulţumiţi şi recunoscători Celui de la care se pogoară orice dar bun şi desăvârşit.
 "Am mai văzut următoarea înţelepciune sub soare, şi mi s-a părut mare. Era o mică cetate, cu puţini oameni în ea; şi a venit asupra ei un împărat puternic, a împresurat-o, şi a ridicat mari întărituri împotriva ei. În ea se afla un om sărac dar înţelept, care a scăpat cetatea cu înţelepciunea lui. Şi nimeni nu se gândise la omul acela sărac. Atunci am zis: Mai bună este înţelepciunea decât tăria" (Eclesiastul 9:13-16a).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu